Wat zijn de fysieke gevaren inzake houding, kracht, repetitief werk, tillen, houden, dragen, duwen, trekken, mechanische trillingen, werkomstandigheden en werkorganisatie?
Welke ergonomische risico's brengt dit met zich mee?
Oorzaken en signalen van stress, langdurige gevolgen. Wat doet stress met het lichaam? Zorgen voor een goede balans, voeding en beweging. Resultaten van een goed stress management. Praktische regelingen.
Opfrissing en aanvullingen in verband met de WETGEVING: rij- en rusttijden. Dagelijkse rijtijd, dagelijkse rust, wekelijkse rust. Gebruik van analoge en digitale tachograaf (demonstratie en oefeningen op een simulator). Mogelijkheden en het gebruik van de digitale tachograaf die sinds 5/8/2005 verplicht is in elke nieuwe vrachtwagen.
Opfrissing en aanvullingen in verband met de WETGEVING: rij- en rusttijden. Dagelijkse rijtijd, dagelijkse rust, wekelijkse rust. Gebruik van analoge en digitale tachograaf (demonstratie en oefeningen op een simulator). Mogelijkheden en het gebruik van de digitale tachograaf die sinds 5/8/2005 verplicht is in elke nieuwe vrachtwagen.
Opfrissing en aanvullingen in verband met de WETGEVING: rij- en rusttijden. Dagelijkse rijtijd, dagelijkse rust, wekelijkse rust. Gebruik van analoge en digitale tachograaf (demonstratie en oefeningen op een simulator). Mogelijkheden en het gebruik van de digitale tachograaf die sinds 5/8/2005 verplicht is in elke nieuwe vrachtwagen.
Wat zijn de fysieke gevaren inzake houding, kracht, repetitief werk, tillen, houden, dragen, duwen, trekken, mechanische trillingen, werkomstandigheden en werkorganisatie?
Welke ergonomische risico's brengt dit met zich mee?
Oorzaken en signalen van stress, langdurige gevolgen. Wat doet stress met het lichaam? Zorgen voor een goede balans, voeding en beweging. Resultaten van een goed stress management. Praktische regelingen.
Wat zijn de fysieke gevaren inzake houding, kracht, repetitief werk, tillen, houden, dragen, duwen, trekken, mechanische trillingen, werkomstandigheden en werkorganisatie?
Welke ergonomische risico's brengt dit met zich mee?
De chauffeur is de ambassadeur van je bedrijf. Een klantvriendelijke chauffeur is daarom vaak de beste reclame. Inschatten van gedrag, herkennen van verschillende typen persoonlijkheden. Wat zegt iemand, maar wat bedoelt die persoon (gedrag, waarden,identiteit)? Lichaamstaal herkennen, klantvriendelijk communiceren, assertief leren communiceren. Het verschil tussen klantgerichtheid-en klantvriendelijkheid. Do’s and dont’s. Conflicthantering. Omgaan met ontevreden klanten. Omgaan met agressieve klanten.